Mora Mora - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Mora Mora - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Mora Mora

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

25 September 2014 | Madagascar, Morondava

Goedenavond,

Bij deze deel twee van onze avnturen. Alhoewel de afgelopen dagen niet zo avontuurlijk zijn geweest, maar vooral relaxed. Morgen vliegen we naar Tulear om van daaruit richting het Noorden te rijden, met de nodige stops onderweg, met als eindpunt Antananarivo. Waarschijnlijk zullen we de komende tijd weer even van de radar verdwijnen. Wanneer we weer wifi hebben dan horen jullie het weer. Tot dan, geniet van onze verhalen!

Liefs uit Madagaskar!

Woensdag, 24 september
Vandaag staat er een lange reis op het programma. We vertrekken om 8 uur vanuit het hotel. We rijden een half uurtje en staan bij de eerste ferry, waar we één overtocht moeten wachten alvorens we mee kunnen. Na een uurtje of drie rijden is het lunchtijd en eten we weer bij Mad Zebu. Nog net zo lekker. Onderweg komen we nog een groep Duitsers tegen, ook weer met een kapotte koppeling. Duitsers en koppelingen zijn kennelijk geen goede combinatie op deze weg...

Na de lunch rijden we verder naar de tweede ferry. Hier moeten we even wachten want het water in de rivier staat lager dan drie dagen geleden, waardoor en nu maar maximaal drie auto's per keer mee kunnen ipv de gebruikelijke zes. Met meer auto's loopt de boot aan de grond. Na een half uurtje komt de ferry en na een half uur staan we op de boot. Zelfs met het maximum van drie auto's lopen we toch nog een paar keer vast op de bodem. Na 45 min staan we weer met de auto op vaste ondergrond. Nog eens twee uur later komen we rond zonsondergang aan bij de beroemde Baobabs voor een zonsondergang fotosessie. Het is een hele happening en het krioelt er van de blanken.

Na het maken van de foto's, overigens wel heel mooi, gaan we naar ons hotel. Het hotel is heel luxe, we hebben wifi en staan pal aan het strand. We gaan snel douchen boeken een trip voor morgen voor naar de mangrove bossen en gaan overheerlijk dineren. Dan typen we nog even ons verhaal en gaan slapen, morgen weer vroeg op.

Donderdag, 25 september
Vandaag een relaxdag in Morondava; oftewel, zoals ze hier zeggen "Mora Mora". Wel moeten we al op tijd ons bed uit voor een piroquetocht door de Mangrove, om zeven uur moeten we namelijk al klaar staan. Het is wel een leuk tripje maar niet bijzonder. We varen langs de mangrove, waarna we aanmeren bij een (schier?)eilandje waarop een vissrsdorp is gevestigd. Vervolgens krijgen we van onze gidsen, twee jongens in hun tienerjaren, een tour door het dorp. In het dorp zien we het gewone leven; het meest opvallende was het "speelgoed" van de kinderen. Dat ze van niets iets kunnen maken blijkt wel weer. Op de ene plek staan een heleboel takken en plastic flessen in het zand. Door de manier waarop ze het gerangschikt hebben lijkt het daadwerkelijk op een auto, inclusief versnellingspook en pedalen. Op een andere plek lopen wat jongetjes rond met een wichelroede en wat touwen, de plaatselijke Zebu-kar. Op zich heel leuk om te zien allemaal, alleen jammer dat de communicatie met de gidsen niet soepel loopt vanwege het gebrek aan engels-/ franse talenkennis. In het dorp zien we het gewone leven; het meest opvallende was het "speelgoed" van de kinderen.

Wanneer we om tien uur terugkomen bij ons huisje besluiten Ewout en ik nog even in de zee te gaan zwemmen en te zonnen op het strand. Heerlijk! Wanneer we honger krijgen en teruglopen naar ons huisje blijkt het al half twee te zijn, dus tijd voor de lunch. Deze nuttigen we in het restaurant bij het hotel. Daarna nog even een rondje lopen door het dorp en dan nog een keer de zee in duiken; waar de golven zo mogelijk nog hoger zijn dan net. Wanneer het te gevaarlijk wordt door de stroming besluiten we weer terug te gaan om op het gemakje allemaal te douchen. We krijgen van het hotel te oren dat onze vlucht van morgen verzet is naar morgenochtend (nadat hij eerder al eens verzet is naar de middag). Toch maar vanavond de koffers inpakken dus. Dit nog even doen en dan daarna is het tijd voor pizza; schijnt hier een hele goede italiaan te zitten in het dorp...

• 30 September 2014 - 12:31

Karel & Fithie:

Hi Nadja!!!

Dat ziet er goed uit allemaal, alleen we misten wel de foto`s hoor! ;)
    Ook lekker de lokale keuken aan het proeven zien we? "schijnt hier een hele goede italiaan te zitten in het dorp... "

Haha, heel veel plezier verder en we zien de foto`s graag tegemoet! :)