Groetjes uit de wildernis - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Groetjes uit de wildernis - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Groetjes uit de wildernis

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

06 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hallo allemaal.

Hier weer even heel snel een berichtje, over een kwartier moet ik namelijk alweer gaan.

Het is hier heel erg leuk: we doen allerlei leuke (en soms minder leuke) dingen en met de andere vrijwilligers is het ook heel gezellig.
We lopen hier steeds met een ranger mee en moeten dus ook alles doen wat zo'n iemand normaal doet. We hebben al stenen rond een hek gelegd zodat de olifanten niet binnen kwamen (dat was minder leuk :-P ), gamedrives gemaakt, bushwandelingen gedaan en nog veel meer. Je bent hier echt helemaal tussen de dieren.

Een keer hebben we deze week zelfs in de bush geslapen. We hadden een slaapzak meegenomen en die ergens op de grond gelegd. Toen hebben we een vuurtje gemaakt en daarop gekookt en 's nachts hebben we daar geslapen. Ik heb wel eens beter geslapen aangezien we geen kussen en geen matras hadden, ondanks vijf lagen kleren en een slaapzak het nog steeds ontzettend koud hadden, we de hele tijd op moesten staan om het vuur aan te houden en vooral omdat er geen hek rond ons stond en dus alle beesten bij ons konden komen. Er was wel een ranger met een geweer bij, maar die lag rustig te snurken (dat was niet echt rustgevend voor ons)... Een klein ander detail: de dag ervoor hadden we op een afstand van 150 meter van onze slaapplek drie leeuwen zien lopen en 's nachts hoorden we ze brullen! (geweldige nachtrust). Maargoed het was super om eens mee te maken en ondanks alles heb ik nog best een klein beetje geslapen (met de nadruk op klein).

Vanochtend hebben we op olifanten gereden. Om vier uur moesten we al opstaan (nadat we om 12 uur naar bed waren gegaan) om vervolgens in een open truck te klimmen en in alle kou (weer vijf lagen kleren) over een zeer hobbelig zandpad een paar uur te rijden. Toen kwamen we aan waar we moesten zijn en hebben we dus op olifanten gezeten. En ik moet zeggen: die beesten zijn echt groot, Anja en ik kregen ook nog net de grootste.... Maar het was wel leuk om een keer te doen.

Iedereen verder nog een fijne vakantie of gewoon een fijne tijd (voor degene die niet op vakantie zijn) en tot ooit.

Veel liefs uit Afrika,
groetjes Nadja

Ps. Nicole en Judith: drinken jullie maar een extra cocktail voor mij: want er is hier vast wel iemand die cocktails lust, alleen de cocktailbar is ver te zoeken. En als jullie dan toch bezig zijn eet dan ook maar meteen een extra stuk chocoladetaart...

• 06 Augustus 2007 - 11:11

Oma-Opa:

Hoi Nadja
    Zojuist het bericht uit de wildernis gelezen.
    Wat een ervaringen doe je toch allemaal op,wel zeer interressant.
    Zo merk je wel hoe de mensen daar leven
    en ook de gevaren trotseren.
    Hier gaat alles goed,ook met Teun.
    Weer groetjes en bedankt:
    Oma en Opa

• 06 Augustus 2007 - 18:52

Fanny:

Aloha!

Spannend hoor die slaapactie tussen brullende, vrij lopende leeuwen, olifanten en overige grote bos vrienden... da's nog eens wat anders!

Liefs,
    Fanny

• 07 Augustus 2007 - 09:33

Mam En Pap:

Ha lieverd, jij ziet meer olifanten en leeuwen dan wij daar in de wildernis. Leuk te horen dat ook hier weer alles leuk is om te doen, ook al is hekken repareren ed. minder. En niet alleen buiten in je slaapzak kan het koud zijn, ook een tentje op het dak van de auto is niet altijd even warm.

Groetjes uit Gabarone (Botswana) en tot horens. xxxx

• 08 Augustus 2007 - 20:43

Mirthe En Jasper:

Hoi Nadja,
    We genieten mee van al je spannende verhalen en belevenissen.En al die lieve kindjes op de foto's en de Zoop-dieren.....Toch tellen we ook alweer een beetje af, want het moment dat we je uitzwaaiden op schiphol lijkt alweer heel lang geleden. Geniet nog even heerlijk in de bush en tot binnenkort in Nederland!!!

xxxx Mirthe en Jasper

• 11 Augustus 2007 - 18:12

Opa:

Hier nog even een berichtje uit Cadzand
    Het zeker dat je al heel wat gezien heb nog een paar dagen en het zit er al weer op Ik denk datje hetheel leuk heb gehad
    terweil ik aan het tiepen was kreeg ook non een telefoontje van je vader en moeder diehebben het ook naar hun zin
    Groeten uit Cadzand OPA