Een verliefde olifant - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Een verliefde olifant - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Een verliefde olifant

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

13 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hallooooooooooooo

Na een lange stilte hier weer een bericht vanuit Afrika! Sorry dat het zolang duurde maar vorige week donderdag toen we in de stad kwamen was alles gesloten vanwege de Nationale Vrouwendag.

De afgelopen dagen heb ik weer vanalles meegemaakt.
Donderdag hebben we een micro-light flight gedaan. We gingen in een 1-persoons (met piloot) vliegtuigje boven de Drakensbergen vliegen. Het was echt heel erg mooi om allemaal te zien; alleen was ik natuurlijk weer misselijk ondanks mijn reispillen. Maargoed het was het waard.
Donderdagavond zijn we voor drie nachten in de bush gaan slapen. Het was deze keer iets relaxer dan vorige keer want we hadden een tent en zelfs een matras. Twee matrassen met zijn vieren,
maargoed het is beter dan niets en lekker warm zo dicht op elkaar.
Ik was alleen na drie dagen wel toe aan een douche. (Ik dacht dat ik bruin was geworden, maar helaas; het was afwasbaar).
Voor dat we gingen zagen we het niet zo zitten, maar uiteindelijk was het wel hartstikke leuk om een keer te doen. Even helemaal weg van alles en alleen tussen de olifanten, leeuwen en hyena's in de bush.

Afgelopen zaterdag (? denk ik) reden we terug naar het kamp en stond er ineens een olifant op de weg. Wij dus achteruit teruggereden, maar toen kwam hij ons achterna. Ook toen we een zijpaadje ingingen kwam hij ons achterna en uiteindelijk heeft hij ons drie kwartier achtervolgt. Onderweg brak hij ook nog een 20cm dikke boom in twee alsof het niets was om indruk op ons te maken (dat lukte nog ook). Waarschijnlijk probeerde hij ons weg te jagen, maar wij hadden de theorie dat hij ons aanzag voor een vrouwtjesolifant en verliefd was geworden (je moet er iets van maken he!).

Verder hebben we de afgelopen dagen veel game-drives en bushwalks gedaan en dus ook heel veel dieren gezien. Sinds gisteren heb ik ook de Big 5 (olifant, buffel, neushoorn, leeuw en luipaard) compleet. Eindelijk is het gelukt om een luipaard te vinden!!!!

Vanmiddag gaan we naar het Moholoholo Rehad Centre. Hier krijgen we een rondleiding tussen allerlei gewonde dieren die daar zitten.
Morgen komen pap en mam me dan weer ophalen en gaan we samen nog een aantal dagen reizen. En dan maandag kom ik weer in Nederland aan....

Dat waren mijn belevenissen van de afgelopen dagen weer.
Ik weet niet wanneer ik weer kan internetten, maar jullie horen vast wel weer een keer iets van me.

Kus Nadja

  • 13 Augustus 2007 - 12:05

    Anja:

    hee Nadja,

    ook al zit ik nu op msn met je te praten, ik stuur toch even een berichtje :P

    zo te lezen heb je weer veel meegemaakt en gaat de tijd snel voorbij.
    veel plezier nog met je ouders die paar dagen

    xxxx

  • 13 Augustus 2007 - 19:22

    Oma-Opa:

    Hallo Thembi!
    Of heet je niet meer zo?
    Het maakt ook niets meer uit,want jammer voor jou loopt alles zo'n beetje ten einde.
    Wij zijn echter blij dat deze ervaringen vrijwel zonder problemen zijn verlopen.
    Pas verder wel goed op voor de olifanten,zo te horen moeten ze je wel hebben.
    Wat heb je in die paar weken toch ontzettend veel meegemaakt.
    De rest van de verhalen zullen we wel horen als jullie weer terug zijn.
    Nogmaals bedankt voor al die berichten en nog prettige dagen samen met je ouders.
    Groeten voor alle drie van Teun,Oma en Opa

  • 15 Augustus 2007 - 12:43

    Anika:

    Jeetje nadja!!!
    Wat heb jij toch allemaal gave dingen nog gedan zeg! Super. Ik ben helemaal jaloers. Echt je moet een te gekke tijd hebben gehad. Nu nog even gezellig met je paps en mams op stap en dan al weer naar huis. Dan is de pret echt over. Kom je weer in het kikkerlandje.
    Geniet er nog even van!
    We zien elkaar snel weer

    Liefs Anika

  • 16 Augustus 2007 - 06:40

    Fanny:

    Hoi Nadja!

    Jee... wat gaat dat snel! Over een paar dagen ben je dus weer terug in ons regenachtig landje.

    Maar wat heb je een hoop gezien en beleefd!!! Toen ik gisteren bij mamma op bezoek was zag ik daar allemaal foto's van jou en de weeshuis kinderen in de speelhoek/aanbouw hangen. Zo hield iedereen op de Heerbaan ook je reis een beetje bij.

    Die ontmoeting met de olifant is wel heel bijzonder trouwens! Dapper dat jullie zo rustig gebleven zijn. Het lijkt me schitterend om al die dieren daar zo te zien leven.

    Heeeeel veel plezier nog deze week samen met Ger en Jozien... en goede vlucht terug!

    Liefs uit Utrecht,
    Fanny

  • 16 Augustus 2007 - 15:39

    Nicole:

    Hey Nadja,

    Jeetje weer een aanval van een olifant!! En wat een super leuke dingen maak je mee!!
    Hoop dat je vakantie met je ouders ook errug gezellig was.

    Tot snel maar weer!!

    Kus Nicole

  • 16 Augustus 2007 - 18:03

    Fien:

    Hallo lieve schat het was geweldig om jouw zo te mogen volgen op je prachtige vakantiewerk/reis.na zoveel mooi`s te hebben gezien en meegemaakt,zal het heerlijk zij geweest om nog even samen met Ger en Jozien een paar dagen in het goede weer te vertoefen.als ik dit schrijf ben je misschien wel al aangekomen in maastricht.ik wens je ook daar heel veel sucses en plezier met het nieuwe avontuur.groetjes Fienx

  • 17 Augustus 2007 - 07:33

    Nicoline:

    Hoi Nadja,

    Je zult wel denken daar hoor ik niets meer van. Net terug van vakantie dus direct je dagboek doorgelezen. Hartstikke leuk. De Vierdaagse hebben we goed uitgelopen zelfs de laatste dag tijdens die enorme onweersbui. Volgend jaar gewoon weer. De vakantie was ook erg lekker. Eerst in Italie en vervolgens Zuid-Frankrijk. Alleen maar mooi weer. Onvoorstelbaar. Op dit moment is het hier in Nederland ook wel goed weer. Ik wens je nog een fijne tijd en doe ook de groeten aan je ouders. En tot gauw!

    groeten Nicoline

  • 20 Augustus 2007 - 14:17

    Mirthe En Jasper:

    Welkom thuis!!!!!
    Na al die avonturen hopen we dat je weer kan gaan genieten van de dagelijkse bezigheden in Nederland. We horen je verhalen over deze prachtige ervaring vast nog wel van je. We zijn blij dat je nu weer terug bent in Nederland, want 7 weken is toch lang........

    XXXXX van ons

  • 20 Augustus 2007 - 18:55

    Lianne:

    Welkom thuis

    Ik vond het heel leuk om je zo te volgen op je web site.

    Heel veel groetjes Lianne
    P.s. doe pap en mam ook de groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2007

Laatste bericht

13 Augustus 2007

Een verliefde olifant

06 Augustus 2007

Groetjes uit de wildernis

01 Augustus 2007

ff snel tussendoor

30 Juli 2007

Still alive!
Nadja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 52158

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Madagaskar

13 Oktober 2013 - 05 November 2013

Oeganda

24 Juli 2009 - 19 December 2009

Peru 2009: vakantie en stage

01 Juli 2007 - 20 Augustus 2007

Zuid-Afrika

Landen bezocht: