Mis cumpleaños - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Mis cumpleaños - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Mis cumpleaños

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

11 September 2009 | Peru, Lima

Allereerst: heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Fijn dat jullie allemaal aan me hebben gedacht! En ook meteen gefeliciteerd voor degene op wie dit toepasbaar is... ;)
Monique, Ewout: Feliz Cumpleaños!!

Is toch wel anders hoor om je verjaardag zo ver weg te vieren. Maar ik heb toch een fantastische dag gehad: eerst geskypet met Nederland (ook ik vond het ook super om jullie weer eens te horen), daarna inkopen gedaan (de eerste keer in Peru in een echte supermarkt :P - wat een schokkende gebeurtenis op je verjaardag...) en daarna feestje!!

Eergisteren waren we al met drie andere vrijwilligsters naar Lima gegaan om de laatste dag dat ik 19 was te vieren. In Lima hebben we Pisco Sours gedronken en natuurlijk... je raad het al... ijs gegeten. Een supergezellige middag / avond gehad met z´n vieren.

Gisteren na de lunch, die ik uit mocht zoeken omdat het mijn verjaardag was - Lomo Saltado dus -, zijn we dus eerst naar de supermarkt gegaan om taart te kopen. Eerst half uur in de public bus, maar dan heb je ook iets: supergroot en ze hebben alles, van etenswaren tot kleding tot !! Het wordt hier nog eens een belevenis om boodschappen te doen :P
Voor het feestje is de familie van Luz (een van de oprichtsters hier en ook de enige echte Peruaan in ons midden) en onze kokkin op bezoek gekomen. Het was gewoon een feestje in huis met chocoladetaart (hij was inderdaad heel erg lekker M&J: ik heb nog een stukje over voor jullie!), Inca Kola (de specialiteit van Peru: frisdrank met een ontzettende kauwgomballensmaak - je vullingen vallen spontaan uit), en nog meer zoetigheden. We hebben de hele avond gedanst, gezongen en natuurlijk heeel veeeeel foto´s gemaakt. Ook deze zal ik later op de andere site zetten. Dit feestje was in ieder geval een stuk minder extreem dan de bruiloft, maar wel tien keer zo leuk ;) En trouwens Ewout: na een tijdje werd ze inderdaad wakker. Het duurde even, maar toen wist ook degene die het al twee weken over mijn verjaardag had weer dat ik jarig was. Achja, we zullen het er maar op houden dat ze geen ochtendmens is! :P

Eigenlijk waren dit de belangrijkste belevenissen wel over gisteren. Vandaag heb ik ook nog een heel klein feestje gehad na het lesgeven. Kennelijk had Lara de kinderen ingelicht over mijn verjaardag dus na afloop werd er nog voor me gezongen: zowel in het Engels als in het Spaans. Superlief natuurlijk :D

Het was nu even een kort bericht, maar ik zal weer meer typen wanneer ik iets meer tijd heb: nu wacht het werk.
Nogmaals muchas gracias por todo!! en tot snel maar weer.
Besos, xx


ps. Opa en oma nogmaals een heeeeele fijne vakantie toegewenst. Geniet ervan want de tijd vliegt voorbij!


  • 11 September 2009 - 16:59

    Oma-Opa:

    Hallo feesteling
    Zo te horen is de verjaardag ver van huis toch weer meegevallen.
    Ook heb je weer wat bijgeleerd.nl.kopen in de supermarkt.
    Dat stukje taart houden we wel te goed,al denken we dat we in December een scheerapparaat nodig hebben.
    Bedankt nog voor dit voorlopig laatste bericht,
    voor ons begint de tijd ook te dringen.
    Als we Zondag vertrekken,is het precies 65 jaar geleden dat Maastricht bevrijd werd van de tweede wereldoorlog,maar dat is nu ook niet meer zo belangrijk,wel was er toen geen mogelijkheid om reizen te maken en zeker niet zo ver weg.
    Verder is hier weer weinig nieuws.
    We zullen over 25 dagen wel weer nieuwsgierig kijken naar je verdere belevenissen.
    Veel groetjes en tot ziens:oma-opa xxx

  • 11 September 2009 - 19:55

    Ewout:

    Heeeeee Nadja:)
    Toch nog een leuke verjaardag gehad zo te horen:D je hebt wel veel feestjes daarom, hou je dat nog wel vol hehe;) enne tsja het is eens wat anders zo ver van huis je verjaardag;) nog veel plezier daar!!!

    Groetjesss Ewout

  • 12 September 2009 - 15:19

    P&M:

    Ha lieverd,

    Wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad met je verjaardag zo ver van huis. Chocoladetaart, weer eens iets anders dan kruimelvlaai. En wat een geweldige kaarsjes, ik kan me niet voorstellen dat er 20 tegelijkertijd gebrand hebben.

    Nooit gedacht dat jij het nog eens een belevenis zou vinden om naar de supermarkt te gaan. Wie weinig heeft is al snel tevreden!

    Heel veel groetjes en een dikke knuffel.
    Pap & mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Peru 2009: vakantie en stage

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Winter Wonderland!

12 December 2009

Afscheid nemen bestaat niet

06 December 2009

De laatste weekjes

30 November 2009

Peruaanse Pilgrim op Choclo-jacht

22 November 2009

Eet smakelijk!
Nadja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 52139

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Madagaskar

13 Oktober 2013 - 05 November 2013

Oeganda

24 Juli 2009 - 19 December 2009

Peru 2009: vakantie en stage

01 Juli 2007 - 20 Augustus 2007

Zuid-Afrika

Landen bezocht: