Mondkapjes, dansmarietjes en kleine mensen - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Mondkapjes, dansmarietjes en kleine mensen - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Mondkapjes, dansmarietjes en kleine mensen

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

25 Juli 2009 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Heel even een snel berichtje vanuit Peru, want we moeten zo weer verder.
Gisteravond laat zijn we heelhuids aangekomen. Afgezien van vertraging in Brussel en daardoor wat haasten in New York om de aansluiting nog te halen is alles goed verlopen. In New York was het gelukkig niet druk bij de douane waardoor het toch nog gelukt is om op tijd te zijn.
Van tevoren had ik al gelezen dat de veiligheidsmaatregelen vanwege de Mexicaanse griep in Peru aangescherpt waren en inderdaad moesten we een formulier invullen met daarop de vraag of we ziek, zwak of misselijk waren en werden we opgewacht door een hele serie mondkapjes. Al het officiele personeel loopt hier met een mondkapje op. Maargoed we zijn toegelaten, dus gaan er maar vanuit dat we geen griep hebben.

Vandaag gaan we Lima verkennen en ook morgen zijn we hier nog. Daarna reizen we verder richting zuiden.
Dit was het weer voor vandaag want de taxi kan elk moment arriveren.
Ik zal proberen weer een internetplek te vinden en dan horen jullie weer van me!
Groetjes uit Peru

Nog even een nieuwe update......
Vandaag zijn we dus Lima in gegaan, gewoon de gebruikelijke dingen in een stad: gebouwen en winkels kijken, rondwandelen en genieten van de sfeer. We hebben zelfs al ruines gezien uit de pre-inca tijd. Lima is een leuke stad, maar wel ontzettend klein (ook al heeft het 9 miljoen inwoners - dat is tenminste wat ze hier zeggen Ewout). In een dag hebben we nu zo goed als alles wel gezien.
We hebben vanmiddag ook de wisseling van de wacht bij het overheidspaleis gezien. En ik moet zeggen, het is een stuk leuker dan eerder dit jaar in Engeland. Ze maken er hier een hele show van: ze springen, huppelen en draaien rondjes - het lijken we dansmarietjes maar dan wel mannelijke en met een geweer in plaats van een stokje (geen idee hoe die dingen heten)
Vanavond nog lekker uit eten geweest en natuurlijk meteen even de nationale cocktail uitgeprobeerd: de Pisco Sour, citroen met echt ongelooflijk veel rum in een groot limonadeglas - het is dus ook het best om er geen twee vlak achter elkaar leeg te drinken!

Het valt hier steeds weer op dat de Peruanen ontzettend klein zijn, ik voel me net een reus af en toe en ik ben al niet zo groot voor Nederlandse begrippen... Alles is miniatuur, van de wc en douche tot de trapleuning. In een restaurant vanmiddag konden we zelfs over de schotten tussen de wcs heen kijken (ook echt iets waar je op zit te wachten)

Het weer in Lima is over het algemeen wel goed. Het is tegen de 20 graden (winter noemen ze dat hier...) en droog. Zoals we al eerder gehoord hebben hangt er wel de hele dag een soort van mist boven de kuststrook, tegen de schemering zakt deze mist en is het net of het een heel klein beetje miezert. Die nattigheid is hier ook heel welkom want we hoorden vanmiddag dat Lima een echte woestijnstad is en ze al sinds 1971 geen regen meer hebben gehad!!!! Dat moet je je in Nederland eens voorstellen, daar zijn we al verbaasd als het een week achter elkaar droog is laat staan bijna 40 jaar. Volgens mij ben ik in december ontzetend blij met de regen in ons waterig landje...
Dit waren de laatste nieuwtjes wel weer dus nogmaals groetjes en tot snel!

• 25 Juli 2009 - 15:27

Ewout:

Hee!!,
    Gelukkig heelhuids aangekomen... Dus je loopt nu vrolijk rond met een mondkapje.. veel plezier met de verkenning van Lima met z'n 4, 6 of 14 miljoen inwoners...;)

Groetjess xx Ewout

• 26 Juli 2009 - 09:53

Ewout:

Een kleine update zegt ze dan... wat noem je dan een normale update..;)
    aha 9 miljoen inwoners.. bedankt dat je't hebt gevraagd, weet ik dat ook weer. Maar zo te zien al veel leuke dingen gezien in Lima.
    Ze zien ook meteen dat je een toerist bent dan aan je grote lengte:p. 40 jaar geen regen, hmm das lang haha. Nog veel plezier daar verder!!

xx Ewout

• 27 Juli 2009 - 13:53

A Aalbregtse:

Jullie berichtje ontvangenterwijl ik je verslatje lees regent het hier dus dat is anders als bij jullie daar hier gaat alles goed Gisteren in Heeze geweest ver groetjes uit Cadzand OPA