Eerste keer live from Huaycán! - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Eerste keer live from Huaycán! - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Eerste keer live from Huaycán!

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

15 Augustus 2009 | Peru, Lima

Dit keer dus hallo vanuit Huaycán: de place to be voor de komende vier maanden.
Gisteren ben ik samen met mijn ouders hier aangekomen. De vlucht vanuit Cusco naar Lima was nog even problematisch. We zouden eigenlijk om 11.00 uur ongeveer vertrekken, maar die vlucht was geannulleerd vanwege technische problemen en we waren omgeboekt naar een vlucht van 12.05 Uiteindelijk werd het 12.15 en zaten we nog steeds te wachen tot we mochten boarden. Toen een aantal mensen eens gingen vragen wat er nu eigenlijk aan de hand was werd uiteindelijk omgeroepen dat het vliegtuig een technische check-up nodig had en dat we om 14.10 meer informatie zouden krijgen: ZUCHT!!! Toen dus maar eens naar de balie gegaan omdat ze ons in Lima op zouden komen halen en ik ze niet erg goed te pakken kreeg (problemen met het telefoonnetwerk... ook handig). Uiteindelijk zijn we weer omgeboekt naar een vlucht van ongeveer 13.00 uur. En wonder boven wonder... deze vertrok maar met 15 minuten vertraging en kwam nog aan in Lima ook! :P Toen was het dus wachten op de bagage; en wachten, en wachten... Uiteindelijk toen alle bagage van iedereen voorbij was gekomen, behalve de onze en die van nog een paar mensen die omgeboekt waren, werden we geroepen. De bagage stond ergens anders op het vliegveld want het was met een eerdere vlucht meegekomen. Maar eind goed al goed en we werden inderdaad opgewacht.

Na een rondleiding over de programmaplek gistermiddag (en een heeeeeeeeeeleboel kusjes van alle kinderen die deelnemen :D ) hadden we meteen een verjaardagsfeestje van het buurjongetje: hij werd twee jaar. Heel de familie, vrienden en kennissen (en wij) zaten binnen in een cirkel en de kinderen werden ge-entertaind door een of andere meid in een plastic wit/roze/paars pakje. Het was ontzettend overdreven allemaal, maar wel leuk om eens mee te maken. Zo zie je nog eens een andere kant van het land.

Na een redelijk rommelige nacht (lees disco naast de deur, motortaxis, vechtende honden, en een verkoopster van iets die door de hele buurt schreeuwt wat ze in de verkoop heeft - en volgens mij niets verkoopt...) begon het vandaag echt voor mij. Vanochtend eerst Engelse les en gymnastiek voor de 10-13 jarigen. De Engelse les was echt een zooitje: niemand had huiswerk gemaakt en in de les moesten ze alleen woordjes nazeggen en werd er wat grammatica uitgelegd, maar de hele tijd was het heel rumoerig. Er moet dus wel nog iets gebeuren... De gymnastiek daarna bestond uit basketbal, volleybal en nog een ander balspel. Dit ging al een stuk beter; als je niet al te veel op de spelregels let dan.
Vanmiddag was knutselles en dansen aan de beurt. Bij het knutselen hebben ze allemaal hartjes gemaakt. Daarna dansen was vooral even uitleven: zelfs de stoelendans kwam nog voorbij!!!
Al met al was het wel een leuke eerste dag, al zat er wel een minder leuk toontje aan omdat pap en mam tussen de middag weg zijn gegaan: voor vier maanden afscheid...

Ik heb hier ook al een nieuw vriendinnetje. Tijdens de dansles werd er een meisje steeds geplaagd door een jongen en op een gegeven moment kwam ze achter mij staan. Toen ik haar beschermde, bleef ze dus naar mij komen. Ik moest de hele tijd naast haar zitten en de jongen wegsturen: achja, als je maar iets nuttigs doet he ;)

Trouwens: ik heb nog een nuttige tip voor de afwassers onder ons. Doe het zoals hier: was af en zet alles nat terug in de kast. Scheelt je een hoop werk: ik sta alleen niet in voor de gevolgen voor je kast ;)

Dit waren de belevenissen van de eerste dagen wel weer een beetje.
Jullie nog veel plezier met de vakantie!
Liefs uit Huaycán.

• 16 Augustus 2009 - 02:52

P&M:

Ook voor ons zat er vandaag een mindere kant aan de dag. Het afscheid viel heel zwaar en nog steeds voelt het leeg aan na drie weken met elkaar. Goed te horen dat je al een vriendinnetje hebt (hoe heet ze???) en ook wij zijn tot de conclusie gekomen dat er nog heel veel verbeterd kan worden ondanks alle goede bedoelingen.
    Kortom doe je best en toon je kwaliteiten: wij zijn trots op je!

xxxxxxxx

• 16 Augustus 2009 - 06:27

Nicole:

Heey Nadja,
    Zo te lezen heb je al weer een hoop nieuwe en geweldige avonturen beleeft! Veel plezier en succes de komende vier maanden en ik houd je site in de gaten!!
    Liefs Nicole

• 16 Augustus 2009 - 10:13

Ewout:

Heej Nadja!

Die tip voor het afwassen zal ik meenemen naar Rotterdam:D. Zo te horen heb je het al naar je zin tussen de kindjes:). Gaat wel goedkomen daar! Leuk dat je een vriendinnetje hebt daar hehe:P Veel plezier en veel succes daar de komende maanden:D.

Groetjesss Ewout

• 16 Augustus 2009 - 12:06

A A:

HOI Nadja
    Zo te lezen is het nu heel anders de drie voorbije weken maar ja daar ben ook voor naar Peru gegaanIk geloof dat al aardig klikt tussen jou en de kinderen.Sterkte en een leuke en leerzame tijd GROETEN A A

• 17 Augustus 2009 - 20:02

Brigitte:

Hey Nadja,

Gelukkig dat je toch nog op je eindbestemming bent aangekomen.
    Veel plezier en bescherm je nieuwe vriendinnetje wel goed hè :P !!!!

xx Brigitte

• 18 Augustus 2009 - 17:27

Mamamija:

Ha Nadja,

Na terugkomst van onze vakantie nu weer eens heerlijk genoten van jullie reisverslagen!!Wat een mooie vakantie is dit weer geweest zeg! Tja en dan nu in je eentje verder daar in Peru! Zal vast wel goed komen, maar ook wij vinden het nog wel lang duren en heeeeeel ver weg hoor! Maar geniet van je periode daar en we blijven middels de verslagen via pap en mam vast en zeker op de hoogte van je verblijf daar. Toi, toi, toi en twee super dikke knuffels van de kids.....
    MaMaMiJa