Übertoerist - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Übertoerist - Reisverslag uit Lima, Peru van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Übertoerist

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

22 Augustus 2009 | Peru, Lima

Buenas días!

Na twee relaxe dagen, nu weer even een update vanuit een stil huis. Gisteren zijn er hier twee vertrokken, waardoor we nu nog maar met z'n vieren over gebleven zijn. We hebben net weekend achter de rug hier, dus heel veel spannends is er eigenlijk niet gebeurd (weekend valt in dit huis op woensdag en donderdag: is een speciaal soort logica... :P )

Gisteren ben ik met twee anderen naar Lima gegaan. Even een dagje heel erg de toerist uitgehangen: moet ook kunnen toch ;) Origineel was het plan om eerst te gaan Parapenten en daarna fietsen te huren om de boulevard te bekijken. Hier kwam alleen niet zoveel van terecht. Eenmaal in Lima aangekomen (met de Public bus: 2,5 Soles pp - i.e. ongeveer 60 eurocent... Daar zit je dan ruim een uur voor in de bus - moet je bij ons eens proberen!!) zijn we direct naar de zee gegaan. Daar bleek dat het niet genoeg waaide om te gaan parapenten: plan een mislukt.
Dus wij op zoek naar de fietsenverhuur (stond in een reisboekje beschreven). Vijftig keer de straat doorgelopen, aan een heleboel mensen gevraagd; maar nee... het adres was toch echt van een gewoon woonhuis. Een andere fietsenwinkel wist ook niemand te vertellen waar er een was, dus plan twee ook mislukt.
Toen bedachten we dat we het eens anders aan moesten pakken voordat we een hele dag in Lima hadden doorgebracht, maar niets gedaan. Dus gekozen voor een veiligere optie... de Mirabus (zo'n bus zonder dak die je in elke stad toeristen rond ziet rijden). Dit lukte wel. We hebben een ronde gemaakt door Miraflores, de toeristenwijk van Lima. Onderweg toch nog een aantal dingen gezien waar ik nog niet was geweest.
Na ons rondritje hebben we eerst een ijsje gegeten (zitten hier echt heeeele goede ijssalons: had ik eerder moeten weten :P ) en daarna naar de Inka Market. Dit is een plek waar alle toeristenwinkeltjes bij elkaar zitten. Hier een tijdje rondgesnuffelt tot het donker was.
Toen was het tijd voor de fonteinen. Ze hebben hier Barcelona een beetje nageaapt (of andersom; ik weet niet wie eerst was), voor degenen die daar ooit zijn geweest. Er is een park met allemaal fonteinen en 's avonds worden die allemaal verlicht. Ook is er een fontein waar een hele show van gemaakt is met muziek en ' dansent' water. Dit was wel leuk om eens te zien.
Na de fonteinen zijn we nog gaan eten en dat was de dag wel zo ongeveer.

Vandaag was weer gewoon een werkdag. Vanochtend eerst vanalles klaargemaakt voor de gezondheidscampagne aanstaande zondag (waar ik zelfs nu nog mee bezig ben omdat ik de taak heb gekregen om op een stapel gekopieerde vellen te gaan zitten om ze plat te krijgen - je kunt maar belangrijk zijn he :P Ik moet zeggen, ik heb wel ooit een zachter kussen gehad...)
Vanmiddag naar Zone Z gegaan om daar 'gymles' te gaan geven. De gymles bestond vooral uit spelletjes doen met de kinderen om hun reactievermogen te testen en ook meteen de kleuren en getallen in het Engels en in het Frans eens te herhalen.

Dit waren de gebeurtenissen van de afgelopen dagen weer.
Ik heb gehoord dat het bij jullie heel heet is op dit moment, dus ik zou zeggen: geniet van het goede weer en tot de volgende keer!!
Chau, Chau!
xx

ps; pap en mam, ik ben er eindelijk achter tot wat ik de eerste avond uitgeroepen ben: tot 'la mama la más flaquita' - de slankste 'moeder' in de zaal (je kunt maar een titel hebben) Dat wordt nu dus ook steeds als reden gebruikt waarom ik in alle taxi's op andermans schoot moet zitten: en bedankt... :S

• 22 Augustus 2009 - 08:00

P&M:

Ola,

La mama mas flaquitas: leuke uitdrukking, maar ik kan hem niet rijmen met het feit dat deze persoon op een stapel papier wordt gezet om hem plat te krijgen. Is dat peruviaanse, amerikaanse of franse logica?

Leuk dat je naar de fonteinen bent geweest, wij hebben daar afgelopen zondag nog voor het hek gestaan (overdag: dus licht en geen fonteinen te zien).

In Nederland is het inmiddels weer koeler, gisteravond moest zelfs de trui aan om buiten te kunnen zitten: veel aangenamer gelukkig.

Veel succes met de gezondheidscampagne morgen, een dikke knuffel van ons allebei en tot snel horens xxxxxxxxxxxxxxxx

• 23 Augustus 2009 - 07:34

Oma-Opa:

Hoi Nadja
    Zoals je al hebt vernomen is de computerspecialist gisteren hier geweest en kunnen we eindelijk weer gaan genieten van de gemiste verslagen.
    Alleen de laatste hebben we pas gelezen en willen nu eerst weer iets van ons laten horen.
    Bij ons gaat alles nog zijn oude gangetje,dus goed.
    Gisteren zijn we naar de vervroegde verjaardag van Esmee geweest,want die vertrekken volgende Zaterdag voor 10 dagen naar Rusland (Moskou) voor een korte vacantie.
    Zoals altijd hebben we geen verder nieuws en eindigen dit berichtje met jou veel succes te wensen met je werkzaamheden in dat verre land.
    Wij gaan ons nu verder verdiepen in alle gemiste verslagen en foto's.
    Bedankt voor al deze berichten en hou je taai.
    Groeten en kusjes van Oma en Opa.

• 23 Augustus 2009 - 12:09

Mamamija:

Ha nichtje,

Pap is ook goed bezig met 'lesgeven' aan kinderen hoor...... hij is nl net vetrokken met een kindje volledig in psv tenue richting het psv stadion!!! Jawel voor een wedstrijdje voetbal (PSV - NAC), echter wel als toeschouwers!!!!
    Het shirt van PERU past super en het zijn ook nog eens de 'goede' kleuren! De muts en de sjaal zijn ook super leuk, Mirthe vond de muts alleen nog te heet!!!!
    Het ga je goed en namens de kids: houdoe en bedankt........