Aangevallen door Ollie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Aangevallen door Ollie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Aangevallen door Ollie

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

09 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo

Hier weer even snel een berichtje.

De afgelopen dagen hebben we het echte Afrika meegemaakt.
Het begon allemaal donderdagavond. We zaten met zijn allen in het huis toen de buurman (geen idee waar hij woont) kwam zeggen dat we geen water hadden omdat er een waterleiding gesprongen was. Wij natuurlijk meteen uitproberen en inderdaad: geen water. In een apart huisje waar een paar Nederlandse meisjes slapen was nog wel water; dat was alleen heel erg heet (het koude water was ook op). Daar hebben we dus nog allemaal snel een laatste douche van een minuutje genomen om toch even het ergste bouwvakkersvuil kwijt te zijn.
Daarna was ook dat water op en hebben we dus vanaf donderdag niet kunnen douchen, koken, (af)wassen en naar de wc gaan. We hadden al heel creatief een oplossing bedacht met een tasje in de wc en dan in de container voor als je moest poepen, maar niemand heeft het uit durven proberen.

Vrijdag zijn we 's ochtends weer naar Sizabantu met de kinderen gaan spelen en 's middags zijn we naar het Dream Centre geweest voor de wekelijkse Bingo. Er is die dag verder niet zo heel veel bijzonders gebeurd.

Zaterdagochtend moesten we al om 4 uur opstaan om naar Hluhluwe te gaan. We hebben daar giraffen, zebra's, impala's nyala's, olifanten, neushoorns en wrattenzwijnen gezien.
We zijn zelfs nog aangevallen door een olifant! We reden rustig over de weg en ineens na een bocht stond er een olifant. Die keek eens naar ons, maar liep daarna rustig verder en ging door met eten enz. Wij reden er dus rustig achteraan omdat er geen andere weg was. Na een tijdje draaide hij zich ineens om en kwam op ons af gelopen, hij klapperde ook flink met z'n oren. Wij konden nergens heen, dus bleven staan. Toen hij bij de auto was trapte hij er een keer tegen en toen draaide hij zich weer om en liep verder. Het was even schrikken, maar daarna reden wij ook rustig verder. Een eindje verderop stond er nog een olifant op de weg. Toen er een tegenligger aankwam werd die eigenlijk ingesloten door die twee olifanten en van schrik gaf die auto ineens vol gas om langs de olifant te komen. Die olifant schrok dus en begon naar die auto toe te lopen. Maar ineens zag hij ons en kwam hij met zijn oren flapperend en trompetterend recht op ons af rennen. Onze chauffeur starte snel de auto en reed vol gas weg. Net op tijd! We waren nog even bang dat we de andere olifant nog tegen zouden komen, maar die was ineens in het niets verdwenen.
Helaas hebben we van dit avontuur geen foto's. Iedereen zat wel met zijn fototoestel op die olifant gericht, maar niemand heeft de moed gehad om het knopje in te drukken.

's Avonds gingen we in een lodge vlakbij het park slapen. Daar hadden ze wel een douche! Het waren wel eigenlijk twee douches in een hokje zonder muurtje ertussen en het water was lauw; maar we waren zo blij dat we konden douchen dat het allemaal niets meer uitmaakte. We hebben dus gezellig met z'n tweeen tegelijk gedouchet. Die ochtend daarna hebben we voordat we weggingen ook nog even snel gedouchet.

Zondags gingen we eerst langs een craft market waar we nog wat dingetjes hebben gekocht en daarna gingen we op weg naar St. Lucia. Hier hebben we een boottochtje gemaakt en hebben we nog nijlpaarden, krokodillen en wat vogels gezien. Rond etenstijd waren we daarna weer terug in het huis.

Toen ik vanochtend nog in bed lag kwam een kamergenootje binnenrennen: "The water is on". We hadden dus eindelijk weer water. Het werd ook wel tijd, want de wc's begonnen al enorm te stinken.

Vanochtend zijn we weer naar Sizabantu geweest. Het was vandaag een drukke dag dus ze hadden onze hulp hard nodig had ze vorige week al een paar keer gezegd. We hebben dus weer met de kindertjes zitten spelen en we hebben geprobeerd om een paar namen te leren. Het begint te komen....

Dit waren weer de Afrikaanse avonturen van de afgelopen dagen.
Tot de volgende keer maar weer.
Liefs Nadja

• 09 Juli 2007 - 12:55

Fanny:

Goeiendag zeg! Aangevallen door een olifant, dat zie ik ook niet dagelijks in mijn inbox verschijnen. Je liet me wel even schikken hoor! Gelukkig dat jullie er heel en gezond vanaf gekomen zijn, sjonge jonge wat een spanning moet dat zijn geweest in die auto!

Fijn dat jullie afrikaanse douche weer werkt en je weer lekker fris kunt rondlopen daar. Erg leuk om je verhalen te lezen Nadja! Veel succes weer met de kinderen deze week!

Liefs uit Utrecht,
    Fanny

• 09 Juli 2007 - 13:52

Jozien:

Ha meisje, leuke avonturen. Toch nog een goede foto van die olifant.
    Wat me op de foto's van de kinderen opvalt: het zijn allemaal jongetjes of lijkt dat maar?

xxx mam

• 09 Juli 2007 - 14:14

Oma-Opa:

Hallo Nadja.
    Met heel veel aandacht hebben we dit spannende bericht gelezen.
    Wat een ervaringen doe je toch allemaal op,het lijkt net een spannend boekverhaal.
    OOk de foto's zijn erg leuk,bedankt.
    We kijken alweer uit naar het volgende verhaal.
    Weer vele groetjes en tot wederhoren:
    Oma en Opa.

• 09 Juli 2007 - 15:25

Ger:

Hoi Nadja,

Keigaaf dat verhaal met die olifant, lijkt een beetje op ons avontuur in Namibië. Ook die douche, of beter gezegd het gebrek aan douche hebben we eerder meegemaakt natuurlijk, zouden jullie niet voor de zekerheid een paar bushdouches aanschaffen?
    Is er 's avonds ook nog vertier of gaat om 8 uur het licht bij iedereen uit...?

Geniet ervan en we wachten weer op het volgende deel van het feuilleton

Groetjes, XXX Pap

• 09 Juli 2007 - 17:27

Mirthe Jasper Opa:

Wat een enorme grote olifant zeg, maar goed dat jullie zijn weggereden!!!
    Zo te zien zijn het allemaal lieve kindjes daar, jullie spelen er vaak mee.
    Het voordeel van geen douche is dat je net zo bruin wordt als al die lieve kindjes.
    veel plezier nog en tot hoors!!!!!

groetjes jasper, mirthe opa en marjoleen
    en een Hongaarse groet van Maikel.
    doeeeiiiiii

• 09 Juli 2007 - 19:06

Fien:

zozo Nadja het word af entoe wel heel erg spannend,wat een kanjer die daar even aan jullie auto wil komen snuffelen.
    Als je elke week zoveel leuke dingen meemaakt, kun je er straks een spannend boek over schrijven. leuk voor een vankantieweker die voor zijn gemak gaat poetsen of vakkenvullen.

groetjes Fien xx

• 10 Juli 2007 - 17:24

Anja:

wow! wat je allemaal meemaakt daar in Afrika! Dat zal wel heel spannend zijn geweest met die olifanten, zeker als je de mooie foto ziet van de olifant die toch dichtbij is. Maar gelukkig is je niks overkomen.
    Het is leuk om zo al je avonturen te lezen en te zien. Dan krijg je een beetje een idee van wat je allemaal aan het doen bent.
    Heel veel plezier nog, maar dat zal denk ik wel lukken :P

xxx anja

• 11 Juli 2007 - 12:07

Opa Cadzand:

Je hebt al heel wat gezien wat fijn dat we dat allemaal op de computer kunnen volgen Ikvind het heel mooi om dat allemaal te kunnen volgen en de foto,s zijn ook heel leuk. Verder maar wachten op het volgende
    Veel plezier en groeten iut Cadzand

• 11 Juli 2007 - 20:02

Elly:

Hoi Nadja,
    In Brunssum wordt je ook gevolgd tussen het klussen door. Ik hou het kort met schrijven, val niet in herhaling met de anderen, maar wens je wel nog veel plezier de komende weken. Houdt de spanning en lol er maar in..
    groetjes, Elly

• 11 Juli 2007 - 20:29

Donny:

WAT EEN OLIFANT :| pfoe pfoe.. oh wat maak jij toch wat mee! Echt ik vind het nog steeds harstikke knap en gaaf dat je het doet! haha.. maarja ik lees je verhalen nog wel!

Groetjes Donny

• 11 Juli 2007 - 20:59

John En Lijanne:

Ha die nadja,
    Tja dat is weer eens wat anders dan al die fris gewassen kindjes bij Fien.....(hoewel tando en job 1 overeenkomst hebben, de snotneus) ha ha
    Ik zie op de foto's dezelfde relaxte, lieve nadja die ik zo goed ken van de heerbaan en elke dinsdag hier in huis.
    Nadja geniet van alle spannende, nieuwe en bijzondere gebeurtenissen.
    liefs ons!

• 12 Juli 2007 - 18:23

Donny:

NADJA!! oohh wat lief van je dat ik een kaartje kreeg.. ik las dat kaartje dacht echt van wat zal er zo toepasselijk zijn.. nou ik vond het zo'n leuk idee van je.. ik met mijn handen smeren :P haha ik wist niet dat er ook nachtcreme was voor je handen.. maarja harstikke bedankt he!! ik heb vandaag en gister wat afgejankt.. vond het zo jammer dat ik ging ik zal dat echt nooit vergeten man oh man ik ben er nog maar een paar uur weg en ik mis het nu al.. maarja dankjewel in ieder geval he!! echt super leuk!! haha

doei doeii

• 12 Juli 2007 - 20:16

Ome Jan Van De Wege:

hoi nadja ik heb wel even gelachen om die olifant van jou blijf uit de buurt of anders moet je hem kietelen onder zijn slurf groeten van ons uit breskens en je opa van cadzand want die zit bij me doeii.