Nog maar twee weken hier... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Nog maar twee weken hier... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Nog maar twee weken hier...

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

16 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Sawubona allemaal,

Hier weer het volgende berichtje. Eigenlijk is er sinds de vorige keer niet zo heel veel gebeurd, maar toch even wat opschrijven.

Afgelopen weekend was iedereen weg, behalve zes Nederlandse meisjes. Het was lekker rustig dus. Zaterdag zijn we met z'n allen naar het Pavillion in Durban geweest, dit is een groot winkelcentrum: lekker shoppen. We hebben de hele middag daar rondgekeken, zijn toen daar gaan eten en daarna zijn we nog naar de bioscoop geweest (Shrek 3). Het was harstikke leuk en gezellig, eindelijk weer eens een lekker rustig dagje. Die hebben we nog niet veel gehad hier.
Zondag hadden we een nog rustiger dagje. We zijn 's ochtends in de zon gaan liggen in de tuin met onze bikini aan en tegen de avond zijn we maar weer eens opgestaan. Is echt lekker een heel weekend rust...
Gisteravond hadden we het wel nog even druk. We hadden de plannen om voor Nqobile pannekoeken te gaan bakken en we moesten voor ons uitstapje met Sizabantu morgen nog t-shirtjes verven. Zo rond vijf uur hebben we ons dus maar opgesplitst en zijn er een paar een hele stapel pannekoeken gaan bakken en de rest is t-shirtjes gaan maken.

Vanochtend ben ik naar Nqobile geweest. Daar kregen ze vandaag vooral veel Engelse les in de vorm van liedjes en dingen naschrijven. Ook hebben we natuurlijk de pannekoeken uitgedeeld: ze gingen er zo doorheen. Iedereen kreeg een halve pannekoek en ze waren er blij mee.
Ook was vandaag een kindje jarig. Er kwam een taart binnen en alle kindjes stonden in een kringetje te zingen. Toen kreeg de jarige een paar vegen slagroom in zijn gezicht gesmeerd (hij keek er niet blij bij). Daarna kregen alle kindjes een klein stukje taart (een taart delen met 100 kinderen)...

Dat was eigenlijk wel weer alles wat er gebeurd is de laatste dagen.
Veel plezier in Nederland nog en tot mails maar weer.

Groetjes Nadja

• 16 Juli 2007 - 11:37

Ger:

Hoi Moppie,

Leuk om weer een berichtje te lezen, daar kijken we toch steeds weer naar uit. Eindelijk heb je dus een paar daagjes rust gehad, even genieten van het vakantiegevoel.Hoe is de temperatuur eigenlijk, zo te zien goed uit te houden als julie de hele dag in de zon kunnen luieren....
    Hardstikke leuk dat jullie de ukken hebben verwend met pannenkoek, kende ze die eigenlijk wel of was dat helemaal nieuw voor hun?
    Overmorgen vertrekken wij richting jouw kant maar voor die tijd spreken we elkaar vast nog wel.

Nog veel plezier en fijne dagen,

Kusjes, Pap

• 16 Juli 2007 - 11:40

Jozien:

Ha lieverd,

Lekker aan de cocktail zo te zien, dat klinkt toch heel anders dan een taart delen met 100. Alles relatief he! Volgens mij heb jij een armband gekocht of zie ik dat verkeerd op de foto?

Heel lief die kindjes die allemaal voorzichtig over het randje in het water kijken en die foto van de jarige job: heerlijk!

xxxxmam

• 16 Juli 2007 - 13:50

Opa:

Hallo Nadja even een berichtje uit het druilege Cadzand heel luek al die kindjes op de foto wat mij opvald dat die kinderen er allemaal zo goed uitzien
    gelukkig maar,ik had ook wel een stukje
    pannenkoek gehad wat zullen dat kleine stukjes geweesd zijn,dat zal wel niet gemakkelijk geweest zijn om dat te verdelen.
    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben
    Groeten OPA

• 16 Juli 2007 - 16:13

Ger:

Sawubona Nadja,

Net heb ik de fotoruimte geüpgrade tot 100 stuks (en 2 video's), kun jij weer even vooruit en kunnen wij weer lekker meegenieten.

We kijken weer uit naar de volgende berichten.

Groetjes en XXXXXX

• 16 Juli 2007 - 17:08

Mariet:

Hoi Nadja
    Wat mooi al die donkere snoetjes.Honderd kindjes,met hoeveel zijn jullie om ze te verzorgen? Moeten ze daar ook in de gang als ze geen pate lusten en om chocolade pasta zeuren?

groetjes Mariet.

• 16 Juli 2007 - 19:29

Oma-Opa:

Hallo Nadja
    Zo te horen hebben jullie je goed vermaakt in het afgelopen week-end.
    Dat mag ook wel eens na alle drukte met die lieve, leuke snoetjes.
    Een halve pannekoek is wel erg veel als je het gaat vergelijken met een honderste van een taart.
    Veel groetjes en hou je gezond:
    Oma en Opa.

• 17 Juli 2007 - 08:38

Fanny:

Aloha!

Wat een lieverds allemaal die kleine guppen. Mooi shot ook van de jarige, die heeft vast nog niet zo vaak slagroom op zijn snoet gehad! Lekker die cocktails... heerlijk om ook even te ontspannen tussen alle bedrijven door!

Geniet ervan en liefs weer uit Utrecht!

Fanny