Daar zijn we weer,,, - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer,,, - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadja Franssen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer,,,

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

18 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi iedereen,

Hier ben ik dan weer. We hadden onverwachts nog wat tijd over die we in het internetcafe kunnen doorbrengen.

Gisteren was een hele leuke dag. Judith was jarig dus hadden we feest en we hadden ook nog een uitstapje met Sizabantu.
's ochtends waren we al vroeg opgestaan om naar Judith te gaan. We hadden een taart meegenomen, met als gevolg dat we 's ochtends om half 8 aan de chocoladetaart als ontbijt zaten... Is weer eens iets anders!
Na het ontbijt gingen we naar Mitchell Park met de kinderen van Sizabantu (dat is hetzelfde park waar we vorige week met Nqobile zijn geweest). Ik vond het deze week eigenlijk leuker dan vorige week, want je kon duidelijk merken dat deze kinderen er veel minder vaak komen. Zelfs de begeleidsters keken hun ogen uit! Iedereen was zo enthousiast en we kregen ze af en toe nauwelijks mee om verder te lopen. Toen we het hele park gezien hadden hebben we ergens op een grasveld zitten lunchen en daarna hebben de kinderen nog een tijd in de speeltuin gespeeld. Op weg terug waren ze allemaal helemaal uitgeput.
's avonds zijn we uit eten geweest voor Judith d'r verjaardag. We zijn naar de Griek geweest; het was wel lekker, alleen hadden we af en toe het idee dat sommige dingen niet helemaal gaar waren. Alles stond ook twee minuten nadat we het besteld hadden op tafel, dus het was al van tevoren klaar gemaakt. Maargoed niemand is ziek vandaag dus waarschijnlijk valt het nog wel mee (of we hebben intussen genoeg weerstand opgebouwd). Na het eten zijn we met een groepje weer naar de cocktailbar gegaan. Ook dat was heel erg gezellig.

Vanochtend ben ik met een paar andere meisjes naar Ukluweto (of zoiets) geweest. Dit project was vorige weken dicht door de schoolvakantie; ook nu was het er nog niet zo heel erg druk (rond de 20-30 kinderen).
Ik vind het wel leuk om een keer naar toe te gaan, maar ik zit enorm in tijdnood met alles wat ik nog wil dus ik denk niet dat ik nog een keer terug ga.

Dit was het wel weer wat ik meegemaakt heb de laatste dagen. ik heb nu zelfs nog even tijd om te reageren op jullie reacties (dat gebeurd niet vaak).
Mariet: Er zijn in Nqobile 3 begeleiders op die 100 kinderen, verder zijn ze afhankelijk van de vrijwilligers dus dat weten ze nooit van tevoren. Maar het voordeel is wel dat ze hier ontzettend goed naar "Granny" luisteren en als zij zegt zit dan zitten ze alle 100. En een gang ofzo hebben ze niet dus daar kan niemand opstaan. Ze krijgen meestal tussen de middag rijst en dat eet iedereen dan, iets anders is er namelijk niet.
Pap: een late reactie maar na dat poepmoment hebben we er inderdaad een beetje zand over gegooid en daarna maar gehoopt dat er niemand doorheen zou lopen (dat is overigens ook echt niet gebeurd).
Verder heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik reageer er niet altijd op, maar ik lees ze wel altijd.

Veel plezier nog met wat jullie daar allemaal aan het doen zijn en Nicoline, Marcel en Ronald veel succes met wandelen (dat is toch deze week of niet?).

Heel veel liefs,
Nadja

PS:
Op de site http://www.judithennicoleinafrika.waarbenjij.nu/index.php?page=videobook
staat een filmpje van de olifant die ons aanviel... Even wat sensatie!

  • 18 Juli 2007 - 14:57

    Anja:

    hee nadja,

    zo te lezen en te zien, vermaak je je daar wel met al die lieve kindjes. Je had zo te lezen ook nog tijd gehad om even tot rust te komen in het weekend, dat is wel fijn :) de groep ziet er ook gezellig uit.

    hier is alles verder goed en gaan we morgen inpakken en begint vrijdag voor ons de vakantie naar frankrijk.

    nog heel veel plezier en geniet er van, ook namens bert, yolanda en lisa.

    xxxx anja

  • 18 Juli 2007 - 20:34

    John En Lijanne:

    Hoi Nadja,
    Wat vertederend om je samen met die kids bezig te zien. Ik ben ervan overtuigd dat je nu meer leert dan in 5 jaar op school. Aan de muggenbulten te zien word je volop geplaagd door het ongedierte, maar de blik in je ogen verteld ook dat je het erg naar je zien hebt! Geniet van alle bijzondere momenten.
    Wij gaan nu lekker naar renesse, ik zal je berichtjes en foto's missen.
    Nog even en dan zie je pap en mam weer, ook een heerlijk moment voor jullie alle 3!
    liefs John en Lijanne

  • 19 Juli 2007 - 09:16

    Donny:

    Haai Nadja!!
    echt mooi de foto's! Je ziet er zo heel anders uit dan dat ik je hier heb gezien met los haar enz.. wel leuk! Wat gaat de tijd toch snel dat je er nu al 2,5 week weer zit.. Nouja nog heel veel plezier he maar dat gaat wel lukken aan de foto's te zien!!

    byee..xx !!

  • 19 Juli 2007 - 18:39

    Oma-Opa:

    Hallo Nadja
    Bedankt weer voor de leuke brief en de mooie foto's.
    Het lijkt ons een hele gezellige werksfeer daar bij jullie.
    Hier is weinig nieuws en het weer is prima.
    Groetjes en tot de volgende brief.
    Oma en Opa.

  • 19 Juli 2007 - 18:43

    De Buurtjes:

    Hallo Nadja,

    We hebben de site gevonden. Leuk om eens bij te houden wat je allemaal mee maakt.
    Veel succes.
    Je vader en moeder zijn inmiddels vertrokken.
    Groetjes.
    Monique, Roel en Jolein

  • 19 Juli 2007 - 18:54

    Teun:

    Hallo lieve Nadja.
    Vandaag wil ook ik je een berichtje sturen.
    Sinds eergisteren ben ik ook op vakantie.
    jouw ouders hebben mij naar het bekende adres gebracht.
    Het is wel erg lang in de auto zitten en daar ben ik geen liefhebber van.
    Maar alles is goed gekomen en over 5 weken zie ik je weer.
    Groeten en kusjes van:
    Teun

  • 19 Juli 2007 - 19:56

    Opa:

    Heel veel leuke foto,sLeuk dat je daar nog een verjaardag kan vieren volgens mij hebben jullie daar een heel leuke groep Ik moet je de groeten geven van de Fam van de Sanden uit italie ze missen je berichtjes
    Groeten OPA

  • 20 Juli 2007 - 07:28

    Mam En Pap:

    Je weet dat wij inmiddels dichterbij zitten, maar toch nog ver weg. We zijn meteen de eerste morgen een internetcafe ingedoken om je verhalen weer te lezen. We genieten van je enthousiaste verhalen, maar zijn toch stiekem blij dat we je over ruim een week weer even in levende lijve zullen zien. Geniet komend weekend ook van de mooie natuur in de Drakensbergen (hoop niet dat er sneeuw ligt net als de vorige keer dat wij er waren)
    Heel veel plezier nog in jullie laatste week en tot horens maar weer

    Kusjes uit een zonnig Namibië.

  • 20 Juli 2007 - 08:24

    Fanny:

    3 begeleiders op de 100 kinderen!!! Dat kunnen wij ons hier maar moeilijk voorstellen. Prachtige foto's zitten er tussen trouwens Nadja. Echt lief al die kids met hun duimpjes in de lucht!

    XFanny

  • 21 Juli 2007 - 13:50

    Hanny:

    Dag Nadja,

    Wat geweldig wat je daar allemaal doet en mee maakt. Knap voor een jonge meid om alle luxe even aan de kant te zetten om iets te kunnen betekenen voor de kindertjes daar! Heb je niet de neiging om zo'n kindje in je koffer te stoppen en mee te nemen naar nederland? Waar krijgen zij hun geld van? Zijn er instanties die hen financieel tegemoet komen. Misschien iets voor mijn school om voor deze kinderen een sponsorloop te houden?
    Fijne tijd met je vader en je moeder. Ze zullen wel blij zijn om je weer te zien!

    Groetjes van ons allemaal,
    Dirk, Hanny, Pia, Mirl, Jinte en Gjalt.

  • 23 Juli 2007 - 10:08

    Lianne:

    Nadja

    Nicoline, Marcel en Ronald hebben de finish weer gehaald dat wilde ik je even laten weten. Ze zijn nu met vakantie dat hebben ze nu ook wel verdient. Ik vindt het leuk om zo mee te maken wat je allemaal beleeft, ik wens je nog een hele fijne tijd en ik blijf je volgen.

    Heel veel groetjes Lianne
    P.s. ook doe ook de groetjes aan jullie pap en mam.

  • 23 Juli 2007 - 19:39

    Donny:

    Hooii Nadja..
    pfoe je zit er al weer 3 weken.. wat gaat de tijd toch snel je zit zowat al op de helft. Maarja echt hele leuke foto's allemaal. Je zit nou toch nog een week bij dat project toch? Nou geniet er nog van!!

    Groetjes Donny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2007

Laatste bericht

13 Augustus 2007

Een verliefde olifant

06 Augustus 2007

Groetjes uit de wildernis

01 Augustus 2007

ff snel tussendoor

30 Juli 2007

Still alive!
Nadja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 52172

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 10 Oktober 2014

Madagaskar

13 Oktober 2013 - 05 November 2013

Oeganda

24 Juli 2009 - 19 December 2009

Peru 2009: vakantie en stage

01 Juli 2007 - 20 Augustus 2007

Zuid-Afrika

Landen bezocht: